Sosyal ve Kültürel Antropoloji Araştırma Merkezi 1992 yılında kurulmuştur. Merkezin bünyesinde Kültür, İletişim, Diller, Edebiyat ve Sanat Araştırma Birimi; Çeviri ve Terminoloji Araştırma Birimi; Mezhep Sistemleri Araştırma Birimi; Gelişmekte Olan Bölgeler ve Toplumlar Araştırma Birimi olmak üzere dört araştırma birimi vardır. Merkez, ulusal kalınma ihtiyaçları ile bağlantılı olarak Sosyal ve Kültürel Antropolojide temel ve uygulamaları geliştirmek; Cezayir’de beşeri ve sosyal bilimlerin ilerlemesi ile ilgili araştırmalar yapmak; araştırma sonuçlarını paylaşmak ve bilimsel yayınlar hazırlamak misyonunu taşımaktadır. Kurum temelde Tarih ve Hafıza, Şehir ve Bölgeler, Eğitim ve Öğretim, İmge ve Anlam alanlarında çalışmalar yapmaktadır. Tarih ve Hafıza biriminde ortaya konulan çalışmalar tarihsel bilginin üretim koşullarını araştırmak, kolektif hafıza ve bunun yaygınlaştırması alanında faaliyeteler gerçekleştirmeyi hedeflemektedir.
Bu birimde “Dini bilgi, Cezayir’de lisans düzeyinde İslami çalışmalar kurumları üretti”; “Ulusal Hareket ve Ulusal Kurtuluş Savaşı (1919-1962): Yörüngeler, Ağlar, Gruplar, Grup Dinamikleri”; “18 ve 19. Yüzyıllarda Mağrip’te Kültürel ve Bilişsel İletişim: Abi Hamed Al Arabi Al Mashrafi’nin Yolculuğu üzerine Çalışma” başlıklı projeler yürütülmektedir. Şehirler ve Bölgeler biriminde çevre, doğal felaketler, su sorunları, nüfus sağlığı ve ekonomi ile ilgili konularında da projeler devam etmektedir. Bu birimde “Dezavantajlı gruplar için kurumsal destek: mevzu bahis sosyal içerme”; “Arazi yönetişimi ve paydaş sistemleri: Oran, Cezayir’in kent çevresi bölgesi örneği” projeleri yürütülmektedir. Eğitim ve Öğretim biriminde eğitim kurumlarında, örgün eğitimde ve ailede sosyalleşme süreçlerinin takibi ve analizi yapılmaktadır. Oran’da Genç Kızların Güvencesiz Mesleki Entegrasyonu Envanter”, “Oran’daki Özel Milli Eğitim Okulları: Mevcut Durum”, “İslami İlimler Fakülteleri Öğrencileri: Temsiller, Uygulamalar ve Konuşmalar”, “Boşanma, Tek Ebeveynlik, Damgalama ve Toplumsal Değişimler”, “Öğretmen Yetiştirme Fakültelerindeki Öğretmen Eğitimcileri: Profiller, Arka Plan ve Kimlik” projeleri yürütülmektedir. İmge ve Anlam biriminde bireysel ve toplumsal imgelemin antropolojik yapıları temsiller, mitler, semboller ve inançlar araştırılarak toplumsal hafızanın inşasına katkı sağlanmaktadır. Bu birimde “Melhoun Şairlerin Dili Sözlüğü”, “İkincil Ders Kitapları İçin Edebi Metin Külliyatı” projeleri nihayete ermiş; “Cezayir Edebiyatının Yazılı Olduğu Alanlar (2010-2020), Aktörler, Kurumlar, Morfolojiler” projesi devam etmektedir (CRASC Centre de recherche en Anthropologie Sociale et Culturelle).