1990 doğumlu Büşra Kayıkçı piyano, bale ve resim gibi farklı sanat dallarıyla erken yaşlarda ilgilenmeye başlamıştır. Mü**dat Gezen Sanat Merkezi’nde piyano eğitimini almıştır. Mimarlık fakültesi öğrencisi olan Kayıkçı, okuduğu alandan aldığı ilhamla ve teknikle piyano için minimalist ve neoklasik besteler yapmaktadır. Bir tasarımcının da bir bestecinin de aynı yolda farklı malzemelerle yürüdüğüne inanan sanatçı bu iki alanı harmanlamıştır. İlk tekli eseri Doğum (Birth) ve ilk albümü Eskizler (Sketches) ile tanınırlık kazandı. Eserlerinde minimalizm akımından etkilenen Kayıkçı daha az nota ve sık tekrarlarla oluşturulmuş besteler yapmaktadır. 27. İstanbul Caz Festivali’nde genç caz yarışmasında finalist seçilmiştir. Özgün besteleriyle solo konserler veren Kayıkçı eserlerinde güçlü metaforlar kurgulamıştır. Örneğin “Madde 42” adlı eserinde sağ elini sabit tutarak 28 Şubat döneminin katı otoritesini, sol elini ise hareketli kullanarak bu baskıya direnen ve çare arayan kadınları temsil ettiğini aktarmaktadır. Philip Glass, Chopin, Bach, Fazıl Say, Tuluyhan Uğurlu gibi birçok sanatçıdan etkilenmiştir. En büyük hayallerinden birinin film müziği yapmak olduğunu söylemektedir (Oruç, 2019). Kuledibi No.1 ve Tuna ve Shadow olmak üzere birçok çalışmasıyla müzik alanına katkılarını sunmuştur.
Kaynakça
Oruç, M.Y. (2019, 13 Temmuz). Büşra Kayıkçı: Mimarlık sanat yönümü besledi. Star.https://www.star.com.tr/cumartesi/mimarlik-sanat-yonumu-besledi-haber-1466906/