Çağdaş Türk Edebiyatının güçlü romancılarından biri olan Cihan Aktaş mimarlıktan şehirciliğe, kadın meselelerinden sinemaya uzanan çok geniş yelpazede yazılar kaleme almaktadır. 1980’li yıllarda Yeni Devir ve Yeni Şafak’ta yazılar kaleme almıştır. 2002 yılında yazmış olduğu “Bacı’dan Bayana/İslamcı Kadınların Kamusal Alan Tecrübesi” isimli eseri kanunlara aykırı bulunarak toplatılmıştır ancak daha sonraları bu karar kaldırılmış ve kitap serbest hâle gelmiştir. 2008 yılından 2012 yılına kadar Tahran’da bulunan Tabatabi Üniversitesi’nde yazarlık dersleri vermiştir. Sinema alanında da etkin olan Cihan Aktaş Eyüp film akademisinde dersler vermenin yanı sıra Caferağa Medresesi’nde Suat Koçer ile “İrfan Sineması” isimli programı hazırlamıştır. Birçok araştırması bulunan Cihan Aktaş’ın aynı oranda birçok ödülü de bulunmaktadır. 1995 ve 1997’de Türkiye Yazarlar Birliği tarafından yılın hikayecisi ödülünü alan Cihan Aktaş 2002’de yine aynı kurum tarafından yılın romancısı ödülünü almıştır. 2015’te Ahmed Hamdi Tanpınar Ödülü’nü alan yazar 2016 yılında ise hem Ömer Seyfettin Hikaye Ödülü’nü hem de Necip-Fazıl Roman-Hikaye ödülünün sahibi olmuştur. 2017 yılında ise Bayburt Üniversitesi’nden Dede Korkut Edebiyat Ödülünü kazanmıştır. Türkiye Yazarlar Birliği tarafından yılın hikâyecisi ve romancısı başta olmak üzere çeşitli ödüller almıştır. Çalışmaları özellikle edebiyat sahasında olan Cihan Aktaş’ın birçok eseriyle katkı Türk edebiyat dünyasına katkı sağlamıştır. Kusursuz Piknik, Duvarsız Odalar ve Mahremiyetin Tükenişi eserlerinden bazılarıdır. Aktaş’ın son eserleri Şair ve Gecekuşu, Hayallerin Ötesi: Hayat-Temsil-Sinema, Seattle Günlüğü’dür.
Kaynakça
Aktaş, C. (t.y.). Hakkında. http://cihanaktas.net/hakkinda/