Jeremy Henzell-Thomas Cambridge Üniversitesi İslami Araştırmalar Merkezi’nin eski misafir öğretim üyesidir. İngilizce ve Uygulamalı Dilbilim alanında ve Öğrenme Psikolojisi alanında doktora eğitimini tamamlamıştır. Birleşik Krallık ve denizaşırı ülkelerde öğretmen olarak çalışmıştır. Bu sebeple okul yönetimi konusunda sahip olduğu deneyimlerden dolayı İngiltere’deki bağımsız okullarda müfettiş olarak hala görev yapmaktadır. Ayrıca yazar Edinburgh Üniversitesinde öğretim görevliliği yapmış; müfredat geliştirme ve ders tasarımı üzerine çalışan doktora öğrencilerinin danışmanlığını da yapmıştır. Yazar İslamofobi, eğitim ve insani yardım üzerine çalışmalar yapmaktadır. İslami düşüncenin gelişimini ve disiplinlerarası bir bakış açısı geliştirmeyi hedefleyen İngiltere’deki Müslüman Sosyal Bilimciler Derneğinin icra komitesi üyeliğini üstlenmiştir. İngiltere İslamofobi ve Irkçılığa Karşı Forum’un (FAIR) Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev yapmıştır. Yardım projelerini önemseyen Jeremy Henzell-Thomas 1998 yılında Saraybosna’daki savaştan zarar gören İlköğretim Müzik Okulu’nun yeniden inşası ve müzik aletlerinin değiştirilmesi için yedi bin İngiliz öğrencinin maddi desteğiyle “Bosna Müzik Yardımı” adlı yardım kuruluşunu kurmuştur ( "Directors", t.y.).
Jeremy Henzell-Thomas sanat ve müzik alanlarına da ilgi duymaktadır. 1996 yılından bu yana Dr. Ahmed Moustafa ile İslam sanatı alanında çalışmaktadır. Dr. Moustafa’nın uluslararası sergileri için yaptığı çalışmalar hakkında katalog metinler hazırlamış ve görüş yazıları yazmıştır. Yazar; eğitim, İslam ve İslamofobi üzerine projelere katılmakta ve yayınlar yapmaktadır Ziyaüddin Serdar ile bu konularda birlikte yayınlar hazırlamaktadır. Uluslararası İslam Düşüncesi Enstitüsü’nün (IIIT) bir girişimi olan “Müslüman Toplumlarda Eğitimi Geliştirme” adlı projede birlikte çalışmaktadırlar. Thomas bu projenin İsmail Raji el-Faruqi’nin ”İlmi İslamlaştırma: Genel İlkeler ve Çalışma Planı”ndan esinlenildiğini ve bu projeyle 1980’lerin başında başlatılan “İslam Üniversiteleri’nin” kurulmasına katkı sağladığını düşünmektedir (Thomas, t.y.) Son birkaç yıldır çalışmalarında Washington, Londra ve İstanbul’da “Bilginin İslamlaştırılması” projesiyle Müslümanların hangi dersleri çıkarabileceğini ve değişen bir düzende Müslüman dünyasında yükseköğretimde hangi reformlara ihtiyaç duyduklarını tespit etmeye çalışmaktadır. Ayrıca 2017 yılında bu projenin ürünü olan Yüksek Öğretimde Reformu Yeniden Düşünmek: İslamlaşmadan Bilginin Entegrasyonuna (Rethinking Reform in Higher Education: From Islamization to Integration of Knowledge) adlı kitabı Ziyaüddin Serdar ile yayına hazırlamıştır. Batı’ya İslam anlayışını anlatmak ve tanıtmak için “Book Foundation”u Kur’an Jeremy Henzell-Thomas çalışmayı Aisha Gray Henry ve Kabir Helminski ile yürütmektedir. Bu projenin amacı Hz. Muhammed (sav)’in ve İslami geleneğin evrensel mesajlarını tanıtmaktır. Emel adlı dergide çağdaş meseleler üzerine yazmaktadır. Bu dergide yayımladığı önemli yazılardan biri “Reflections” makalesidir. Serdar’ın editörlüğünü yaptığı Eleştirel Müslümanlık (Critical Muslim) adlı dergide yazılarını yayımlamaktadır.
KAYNAKÇA
Directors. (t.y.). The Book Foundation. https://thebook.org/pages/directors.html
Henzell-Thomas, J. (t.y.). Introduction: The Integration We Seek. Critical Muslim. https://www.criticalmuslim.io/introduction-the-integration-we-seek/