Platform
  • English
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • PLATFORM
  • HABERLER
    İLKE Agenda: Muzzammil Ayyub Thakur ile Keşmir’in “Filistinleştirilmesi”

    İLKE Agenda: Muzzammil Ayyub Thakur ile Keşmir’in “Filistinleştirilmesi”

    İLKE Agenda: Muzzammil Ayyub Thakur ile Keşmir’in “Filistinleştirilmesi”

    The Platform Talks: Kinda Hawasli ile 8 Aralık Sonrası Suriye

    İLKE Agenda: Muzzammil Ayyub Thakur ile Keşmir’in “Filistinleştirilmesi”

    The Platform Talks: Azzam Tamimi ile 7 Ekim Sonrası Filistin

    İLKE Agenda: Muzzammil Ayyub Thakur ile Keşmir’in “Filistinleştirilmesi”

    İLKE Agenda: Gazze Soykırımı Günlerinde Aktivizm ve İslamofobi

    Filistin Sempozyumu: Filistin ve Küresel İlişkilerin Geleceği

    Filistin Sempozyumu: Filistin ve Küresel İlişkilerin Geleceği

    Filistin Sempozyumu: Filistin ve Küresel İlişkilerin Geleceği

    Müslüman Dünyada Çağdaş Düşünce Konferansı’nda buluşuyoruz!

    Filistin Sempozyumu: Filistin ve Küresel İlişkilerin Geleceği

    Müslüman Dünyada Çağdaş Düşünce Konferansı

    Filistin Sempozyumu: Filistin ve Küresel İlişkilerin Geleceği

    Dr. Jonathan Brown “İslam’ın Siyahiliğe ve Köleliğe Yaklaşımı” adlı seminer gerçekleştirdi.

  • ANALİZLER
    • Hepsi
    • Düşünce
    • Eğitim
    • Ekonomi
    • Enerji ve Çevre
    • Göç
    • Medya, Kültür ve Sanat
    • Temel Hak ve Özgürlükler
    • Toplumsal Meseleler
    Güney Afrika’nın Temsiliyetinin Reddi Üzerinden İsrail’in Temsiliyet Reddinin Değerlendirilmesi

    Güney Afrika’nın Temsiliyetinin Reddi Üzerinden İsrail’in Temsiliyet Reddinin Değerlendirilmesi

    Mezhebi, Toplumsal ve Siyasi Kimlik Krizi Arasında 8 Aralık’tan Bugüne Suriyeli Dürziler

    Mezhebi, Toplumsal ve Siyasi Kimlik Krizi Arasında 8 Aralık’tan Bugüne Suriyeli Dürziler

    Trump ve Netanyahu’nun Hezeyanları: Tahakküm Planlarının Çatışmayı Tetikleyen Boyutları

    Trump ve Netanyahu’nun Hezeyanları: Tahakküm Planlarının Çatışmayı Tetikleyen Boyutları

    Afrika Boynuzu’nda İslam, Etnik Çatışmalar ve Toplumsal Barış

    Afrika Boynuzu’nda İslam, Etnik Çatışmalar ve Toplumsal Barış

    Sumud from the Organizers’ Perspective

    Organizatörlerin Gözünden Sumud

    Sumud from the Perspective of International Law Scholars

    Uluslararası Hukukçuların Gözünden Sumud

  • SÖYLEŞİLER
    Sandıktan Sokağa: Tanzanya’da Seçim Sonrası Yükselen Toplumsal Dalga

    Sandıktan Sokağa: Tanzanya’da Seçim Sonrası Yükselen Toplumsal Dalga

    Müslüman Nüfusa Karşı Güvenlikleştirme

    Müslüman Nüfusa Karşı Güvenlikleştirme

    Filistinli Yönetmen Nevres Salih’le Söyleşi

    Filistinli Yönetmen Nevres Salih’le Söyleşi

    Çin’de Bir Hattat: Haji Noor Deen

    Çin’de Bir Hattat: Haji Noor Deen

    IGMG Başkanı Kemal Ergün: Avrupa Artık Müslümanların Vatanı Olmuştur

    IGMG Başkanı Kemal Ergün: Avrupa Artık Müslümanların Vatanı Olmuştur

    Gurbet Hikayeleri

    Gurbet Hikayeleri

    Göçü Yönetmek: Dr. Mehmet Köse’yle Söyleşi

    Göçü Yönetmek: Dr. Mehmet Köse’yle Söyleşi

    İstanbul’daki Uluslararası Öğrencilerle Söyleşi

    İstanbul’daki Uluslararası Öğrencilerle Söyleşi

    Zaytuna College Lisansüstü Eğitim Dekanı Maşuk Yamaç’la Söyleşi

    Zaytuna College Lisansüstü Eğitim Dekanı Maşuk Yamaç’la Söyleşi

  • DÜNYADAN SESLER
    Voices from the Muslim World | Sari Hanafi (with Turkish subtitles)

    Voices from the Muslim World | Sari Hanafi (with Turkish subtitles)

    Voices from the Muslim World | Ovamir Anjum

    Voices from the Muslim World | Ovamir Anjum

    VOICES FROM THE MUSLIM WORLD | DR. YASIR QADHI

    VOICES FROM THE MUSLIM WORLD | DR. YASIR QADHI

    VOICES FROM THE MUSLIM WORLD | DR. ADEEL MALIK

    VOICES FROM THE MUSLIM WORLD | DR. ADEEL MALIK

  • SAYILAR
  • VERİTABANI
    • Hepsi
    • Hareketler
    • Kurumlar
    • Şahsiyetler
    Pak-Türk Maarif

    Pak-Türk Maarif

    İslam Vakfı

    İslam Vakfı

    Avrupa Fetva ve Araştırma Konseyi

    Avrupa Fetva ve Araştırma Konseyi

    Tokyo Camii ve Diyanet Türk Kültür Merkezi

    Tokyo Camii ve Diyanet Türk Kültür Merkezi

  • PLATFORM
  • HABERLER
    İLKE Agenda: Muzzammil Ayyub Thakur ile Keşmir’in “Filistinleştirilmesi”

    İLKE Agenda: Muzzammil Ayyub Thakur ile Keşmir’in “Filistinleştirilmesi”

    İLKE Agenda: Muzzammil Ayyub Thakur ile Keşmir’in “Filistinleştirilmesi”

    The Platform Talks: Kinda Hawasli ile 8 Aralık Sonrası Suriye

    İLKE Agenda: Muzzammil Ayyub Thakur ile Keşmir’in “Filistinleştirilmesi”

    The Platform Talks: Azzam Tamimi ile 7 Ekim Sonrası Filistin

    İLKE Agenda: Muzzammil Ayyub Thakur ile Keşmir’in “Filistinleştirilmesi”

    İLKE Agenda: Gazze Soykırımı Günlerinde Aktivizm ve İslamofobi

    Filistin Sempozyumu: Filistin ve Küresel İlişkilerin Geleceği

    Filistin Sempozyumu: Filistin ve Küresel İlişkilerin Geleceği

    Filistin Sempozyumu: Filistin ve Küresel İlişkilerin Geleceği

    Müslüman Dünyada Çağdaş Düşünce Konferansı’nda buluşuyoruz!

    Filistin Sempozyumu: Filistin ve Küresel İlişkilerin Geleceği

    Müslüman Dünyada Çağdaş Düşünce Konferansı

    Filistin Sempozyumu: Filistin ve Küresel İlişkilerin Geleceği

    Dr. Jonathan Brown “İslam’ın Siyahiliğe ve Köleliğe Yaklaşımı” adlı seminer gerçekleştirdi.

  • ANALİZLER
    • Hepsi
    • Düşünce
    • Eğitim
    • Ekonomi
    • Enerji ve Çevre
    • Göç
    • Medya, Kültür ve Sanat
    • Temel Hak ve Özgürlükler
    • Toplumsal Meseleler
    Güney Afrika’nın Temsiliyetinin Reddi Üzerinden İsrail’in Temsiliyet Reddinin Değerlendirilmesi

    Güney Afrika’nın Temsiliyetinin Reddi Üzerinden İsrail’in Temsiliyet Reddinin Değerlendirilmesi

    Mezhebi, Toplumsal ve Siyasi Kimlik Krizi Arasında 8 Aralık’tan Bugüne Suriyeli Dürziler

    Mezhebi, Toplumsal ve Siyasi Kimlik Krizi Arasında 8 Aralık’tan Bugüne Suriyeli Dürziler

    Trump ve Netanyahu’nun Hezeyanları: Tahakküm Planlarının Çatışmayı Tetikleyen Boyutları

    Trump ve Netanyahu’nun Hezeyanları: Tahakküm Planlarının Çatışmayı Tetikleyen Boyutları

    Afrika Boynuzu’nda İslam, Etnik Çatışmalar ve Toplumsal Barış

    Afrika Boynuzu’nda İslam, Etnik Çatışmalar ve Toplumsal Barış

    Sumud from the Organizers’ Perspective

    Organizatörlerin Gözünden Sumud

    Sumud from the Perspective of International Law Scholars

    Uluslararası Hukukçuların Gözünden Sumud

  • SÖYLEŞİLER
    Sandıktan Sokağa: Tanzanya’da Seçim Sonrası Yükselen Toplumsal Dalga

    Sandıktan Sokağa: Tanzanya’da Seçim Sonrası Yükselen Toplumsal Dalga

    Müslüman Nüfusa Karşı Güvenlikleştirme

    Müslüman Nüfusa Karşı Güvenlikleştirme

    Filistinli Yönetmen Nevres Salih’le Söyleşi

    Filistinli Yönetmen Nevres Salih’le Söyleşi

    Çin’de Bir Hattat: Haji Noor Deen

    Çin’de Bir Hattat: Haji Noor Deen

    IGMG Başkanı Kemal Ergün: Avrupa Artık Müslümanların Vatanı Olmuştur

    IGMG Başkanı Kemal Ergün: Avrupa Artık Müslümanların Vatanı Olmuştur

    Gurbet Hikayeleri

    Gurbet Hikayeleri

    Göçü Yönetmek: Dr. Mehmet Köse’yle Söyleşi

    Göçü Yönetmek: Dr. Mehmet Köse’yle Söyleşi

    İstanbul’daki Uluslararası Öğrencilerle Söyleşi

    İstanbul’daki Uluslararası Öğrencilerle Söyleşi

    Zaytuna College Lisansüstü Eğitim Dekanı Maşuk Yamaç’la Söyleşi

    Zaytuna College Lisansüstü Eğitim Dekanı Maşuk Yamaç’la Söyleşi

  • DÜNYADAN SESLER
    Voices from the Muslim World | Sari Hanafi (with Turkish subtitles)

    Voices from the Muslim World | Sari Hanafi (with Turkish subtitles)

    Voices from the Muslim World | Ovamir Anjum

    Voices from the Muslim World | Ovamir Anjum

    VOICES FROM THE MUSLIM WORLD | DR. YASIR QADHI

    VOICES FROM THE MUSLIM WORLD | DR. YASIR QADHI

    VOICES FROM THE MUSLIM WORLD | DR. ADEEL MALIK

    VOICES FROM THE MUSLIM WORLD | DR. ADEEL MALIK

  • SAYILAR
  • VERİTABANI
    • Hepsi
    • Hareketler
    • Kurumlar
    • Şahsiyetler
    Pak-Türk Maarif

    Pak-Türk Maarif

    İslam Vakfı

    İslam Vakfı

    Avrupa Fetva ve Araştırma Konseyi

    Avrupa Fetva ve Araştırma Konseyi

    Tokyo Camii ve Diyanet Türk Kültür Merkezi

    Tokyo Camii ve Diyanet Türk Kültür Merkezi

Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
Platform
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
Anasayfa Analizler

Müslüman Toplumlarda Kadın Hareketleri

Ayşe Güç by Ayşe Güç
30 Mayıs 2023
in Analizler, Toplumsal Meseleler
A A
0
Müslüman Toplumlarda Kadın Hareketleri
0
Paylaşım
1
Görüntüleme
Share on FacebookShare on Twitter

Kadın çalışmalarında karşılaşılan temel problemlerden biri feminist teoriyle kadın hareketini ayrı değerlendirmemektir. Pek çok ülkede kadın hareketi Batı’da gelişen feminist teorilerden etkilenmiş ancak ülke içi meselelerle biçim kazanmıştır. Kadın hareketleri ulusal politik hareketlerle etkileşime girebilmektedir. Farklı dünya görüşlerine göre çeşitlenen kadın hareketlerinin kimi zaman birbirine eklemlendiği de söylenebilir. Müslüman toplumlar söz konusu olduğunda bu hususlar daha muğlak bir hal almaktadır. Batılı feminist teorilerden beslenen Müslüman kadın hareketlerinin kendi içinde ne tür bir ayrışmaya gittiği ciddi bir sorunsaldır. Müslüman toplumlardaki kadın hareketleri genel olarak seküler ve dinî olarak ayrıştırılabilir ancak her ülkenin kendine has meseleleri sebebiyle tüm kadın hareketlerinin aynı izlekte gelişmediğini hatırlamakta fayda vardır.

Bu yazıda Müslüman toplumlarda gelişen kadın hareketlerinin genel bir değerlendirmesi yapılacaktır. Bu değerlendirme ülke ve bölge farklılıklarının önemini vurgulayacaktır. Her ülkenin kendi tarihî serüveni ve iç dinamikleri kadın hareketlerine de yansır. Buna göre sömürge olan ülkeyle olmayan ülke arasında, Orta Doğu ülkeleriyle Asya ya da Afrika ülkeleri arasında birtakım farklılıklar doğmaktadır. Orta Doğu’daki kadın hareketleri daha erken bir aşamada ortaya çıkmışken sömürge tecrübesi olan ülkelerdeki kadın hareketlerinin karakteristikleri daha belirgin ve temsil gücü yüksektir.

Müslüman toplumlarda kadın hareketlerinde genel olarak iki eğilimin olduğu dikkatten kaçmamalıdır: Seküler ve dinî ya da İslamcı kadın hareketleri. Margot Badran’a göre (2013) bu iki kadın hareketini birbirinden tamamen ayırmak mümkün değildir, zira aralarında kesişim noktaları vardır. Bu hususu göz önünde bulundurarak kadın hareketlerinin karakteristiğini içinde geliştikleri ülkenin kendi iç dinamikleri ve siyasi mücadelelerinin belirlediğini söyleyebiliriz. Bununla birlikte Orta Doğu, Asya ve Afrika’daki kimi ülkeler dikkate alındığında kadın hareketlerinin ortaya çıkışında sömürge tecrübesinin etkisi belirgin hale gelecektir.

Kadın hareketlerinde belirgin politik bir duruş varken Müslüman toplumlardaki feminist eleştirinin özgünlüğü tartışmalıdır. Dolayısıyla Müslüman toplumlarda süregiden feminist teorik tartışmalarla kadın aktivizmi kimi zaman örtüşmez. Bu ayrışmada ülkelerin seküler politikaları da etkili olabilmektedir. Buna göre ülkeler arasında kesişim noktaları değişkenlik arz etmektedir. Malezya, Endonezya, İran gibi ülkeler kimi noktalarda benzerlik gösterirken Türkiye, Mısır gibi ülkelerle birlikte değerlendirildiklerinde aralarında önemli farklar görülmektedir.

Malezya ve Endonezya eski sömürge tecrübeleri ve farklı kültürel-tarihî geçmişleri dikkate alınarak incelendiğinde entelektüel üretimle feminist hareketin birbirini beslediği ülkeler olarak değerlendirilebilir (Martyn, 2004). Bu ülkelerde teorik tartışmaların siyasete ve topluma etkilerini görmek mümkündür. Öte yandan İran kendine has koşulları ve siyasi tecrübesiyle en çok dikkat çeken ülkelerdendir. İran’daki kadın hareketleri İran Devrimi’yle ilişkilendirildiği için üzerinde çokça durulan örneklerdendir. Buradaki tecrübe diğer iki ülkeden farklıdır, zira daha siyasi bir karşı-konum alış vardır. Kadınlar zorunlu örtünme ve diğer bazı yasalara karşı siyasi bir tavır geliştirmişlerdir.

Türkiye gibi sömürge tecrübesi olmayan ülkelerde kadın hareketleri milliyetçi hareketlerle daha fazla etkileşim içinde gelişmiştir. Başta seküler eğilim göstermiş olsa da 1980’lerden itibaren dindar kadınların da topluma daha fazla katılımıyla kadın hareketleri çeşitlenmiştir. Bu dönemde Kemalist feminizme eleştiri getiren sosyalist kadınların çabaları göze çarpmaktadır. Bu kadın hareketleriyle Osmanlı Devleti’nin son yıllarında ortaya çıkan kadın hareketleri arasında benzerlik bulunsa da bunları birbirinin devamı olarak görmek zordur. Bununla birlikte kadın hareketleri ve kadın dergileri arasındaki ilişkiselliği görebilmek için Osmanlı kadın hareketi önemli bir örnektir. 1980’lerde gelişen pek çok kadın hareketinde benzer bir eğilim olmuştur. Bunun bir örneği İran’daki Zanan dergisidir.

Farklı bağlamların kadın hareketlerinin karakteristiğini belirlediği söylenebilir. Sömürge mücadeleleri kadın hareketleri açısından önemli sonuçlar doğurmuştur. Mısır’da tanınmış kadın figürlerin peçelerini çıkarmaları kadın hareketlerinin gelişiminin başlangıcı olarak kabul edilirken Cezayir örneğinde görüldüğü gibi milliyetçi hareketlerle etkileşimi olan kadın hareketinin sömürge karşıtı duruşu Fanon’un ifadesiyle “peçe savaşına” dönüşmüştür. Cezayir örneğinde bir karşı hareket olarak peçe takmak özgürlük sembolü olarak yeniden inşa edilmiştir. Öte yandan ulus-devlet olma çabasındaki Türkiye’de başı örtmek tersine bir hareket olarak değerlendirilmiştir. Türkiye’de 1998’de bir dönüm noktasına işaret eden “el ele eylemi” gibi sivil çabalar diğer iki ülkeden farklı bir haklar söylemini geliştirmiştir. Görüldüğü gibi tarihî tecrübeler kadar ülke içi gelişmeler de kadın hareketlerinin karakteristiğini belirlemektedir.

Mısır, Endonezya ve Tunus’taki halk ayaklanmaları göz önünde bulundurulduğunda Malezya ve Fas’ın kadın hareketleri açısından daha istikrarlı oldukları tahmin edilebilir. Bu beş ülkede kadın hareketleri İslami bir perspektifle karşı-hareketler olarak gelişmiştir (Derichs, & Fennert, 2014). Bununla birlikte siyasi liberalleşme süreçleri kadınların lehine işlememiştir. Toplumsal cinsiyet eşitliğiyle toplumsal cinsiyet hakları söylemleri arasındaki gerilim halen devam etmektedir.

Müslüman toplumların kendi deneyimleri dikkate alındığında kimi benzerliklerin yanı sıra önemli farklılıkların olduğu görülmektedir. Tartışmalarda öne çıkan ülkeler İran, Cezayir, Mısır, Malezya gibi hem Batılı ülkelerin özel ilgi gösterdiği hem de zengin tartışmaların yapılabildiği ülkelerdir. Türkiye ise bu tartışmalarda kısmen yer almaktadır. Türkiye’deki dinî yönelimli kadın hareketleri yeterince organize değildir. Zira uzun bir süre başörtüsü mücadelesiyle örtüştürülen kadın hareketi yeterli bir temsil sunamamaktadır. Bu hareket diğer pek çok ülkeye nazaran dağınık ve teorik yönelimden uzak görünmektedir. Yine bu hareketle seküler kadın hareketleri arasında yeterince uzlaşı olmadığı söylenebilir.

Kadın hareketlerinin tesettürle ilgili konum alışlarında farklı tecrübeler dikkat çekmektedir. Cezayir’de sömürge karşıtı hareketlerde kadınlar peçe kullanarak bir direniş geliştirmiştir. Bu örnekte peçe geleneksel bir kıyafet kodundan ayrışmış, yeni siyasi hareket içinde karşı çıkışın enstrümanına dönüşmüştür (Yeğenoğlu, 1998). Öte yandan İran tecrübesinde kadınların siyasi bir harekete verdiği destekten geri çekilmelerinin sembolü olarak belirmiştir. Türkiye’de ise başörtüsü takmak inançlı bireylerin kamusal hayatta kendilerini var kılma çabalarının bir nesnesi haline dönüşmüştür. Bu örnekler bize her ülkenin kendi koşullarını dikkate alarak değerlendirme yapması gerekliliğini hatırlatmaktadır.

Tüm kadın hareketlerinde ortak görülebilecek nokta kadın bedeninin görünürlüğünün bir sorunsala dönüşmüş olmasıdır. Kadın bedeni ve temsiliyle ilgi farklı tecrübeler olmakla birlikte tüm tartışmaların temelde kadının toplumdaki konumu noktasında birleştiği söylenebilir. Haklar söylemindeki vurgular kimi noktalarda birbirine yaklaşsalar da genel itibariyle ülkelerin tecrübelerine göre değişebilmektedir. Batılı aktörlerin katılımıyla bu vurguların farklı yönlere kaydığı belirtilmelidir. Son yıllarda ulusal kadın hareketleriyle uluslararası sivil örgütlerin ortaklaşa yürüttükleri çalışmalarda –kadın sünnetini durdurmaya yönelik- “stop FGM” gibi kampanyalar etkili olmaktadır. Kadın sünneti bölgesel bir uygulamadır, ancak Müslüman kadınların bedeni üzerindeki tahakküm tartışmalarının sembolü haline dönüşmüştür.

Batılı feminist söylemin dört dalgası açısından baktığımızda birinci dalga feminizmin Osmanlı ve Mısır kadın hareketlerini etkilediği ancak Müslüman toplumlarda kadın hareketlerinin ikinci dalga feminizmle ivme kazandığı görülmektedir. Orta Doğu’daki kadın hareketleri zaman içinde Afrika ve Asya’daki Müslüman toplumlarda gelişen kadın hareketlerini etkilemiştir (Moghadam, 2001; Mohamad & Ng, 2006). İkinci döneme sömürge sonrası süreci tecrübe eden ülkelerdeki hareketlerle İran’daki kadın hareketi damgasını vurmuştur. Üçüncü dalga feminizm tartışmalarında İslamcı feminist söylemin daha belirgin hale geldiği görülmektedir. Dördüncü dalga feminizm taciz ve kadın bedeninin istismarına yönelik sosyal medya paylaşımlarıyla şekillenmeye devam etmektedir. Bu son dalga farklı ülkelerdeki kadın hareketlerinin ulus-aşırı bağlarla birbirlerine eklemlenmelerinin bir örneğine dönüşebilir. Bu süreç Müslüman toplumlardaki kadın hareketlerinin dağınık yapısını daha fazla etkileyebilir. Öte yandan Batı ülkelerinde yaşayan, ancak Müslüman bir ülkede dünyaya gelmiş ya da Müslüman bir ülkeyle kültürel bağı olan kadınlar ve İslam’ı seçenlerin tartışmalara katılımıyla daha zengin ve çeşitli, dolayısıyla analizi daha güç bir tablo karşımıza çıkmaktadır.

Sonuç olarak, Müslüman kadın hakları üzerinde aşırı bir ilginin olduğu ancak tartışmalarda ülkesel ve bölgesel farkların yeterince vurgulanmadığı söylenebilir. Bu da kadın hareketlerini birbirinden ayrı bağlamlarda gelişen toplumsal olgular olarak incelemeyi güçleştirmektedir. Müslüman kadın hakları başlığı altında yani liberal feminizmin vurguladığı oy kullanma, eğitim alma, topluma katılma gibi hakların talebine sıkıştırılmış algı sebebiyle Müslüman toplumlardaki kadın hareketlerinin karakteristiği yeterince anlaşılamamaktadır. Oysa farklı ülkelerde farklı tartışma noktaları ön plana çıkabilmekte, bunlar kimi zaman topluma katılım talebi olurken kimi zaman da dini metinlerin kadın-duyarlı bir perspektiften okunması ve entelektüel üretimin artırılması yönünde olabilmektedir.

Kaynakça

Badran, M. (2013). Feminism in Islam: Secular and religious convergences. New York: Simon & Schuster.

Derichs, C., Fennert, D. (Eds.). (2014). Women’s movements and countermovements: The quest for gender Eequality in Southeast Asia and the Middle East. UK: Cambridge Scholars Publishing.

Martyn, E. (2004). The women’s movement in postcolonial Indonesia: Gender and nation in a new democracy. New York: Routledge.

Moghadam, V. M. (2001). Organizing women: The new women’s movement in Algeria. Cultural Dynamics, 13(2), 131-154.

Mohamad, M., Ng C. (2006). Feminism and the women’s movement in Malaysia: An unsung (r)evolution. London: Routledge.

Yeğenoglu, M. (1998). Colonial fantasies: Towards a feminist reading of orientalism. UK: Cambridge University Press.

Ayşe Güç

Ayşe Güç

Dr. Ayşe GÜÇ, 2003 yılında Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nden yüksek onur derecesi ile mezun oldu. Yüksek lisans eğitimine aynı üniversitenin Din Sosyoloji dalında devam etti. Feminist Söylemin İslamcı Kadın Yazarlar Üzerindeki Etkisi başlıklı tezi ile yüksek lisans derecesini 2007 yılında aldı. 2006-2008 yılları arasında Uludağ Üniversitesi'nde araştırma görevlisi olarak çalıştı. 2008 yılında Australian Catholic University’e yaptığı doktora başvurusu kabul edildi. Doktora çalışmasında, Mardin’de yaşan grupların ilişkilerine odaklanarak kültürel bağlanma konusunu inceleyen Güç, bu çalışması için 2009 ve 2010 yıllarında kısa süreli, 2011 yılında ise uzun süreli olmak üzere üç alan çalışması yaptı.

  • İsrail’in Doha Saldırısı: Arabuluculuk, Körfez Güvenliği ve Güç Dengeleri

    İsrail’in Doha Saldırısı: Arabuluculuk, Körfez Güvenliği ve Güç Dengeleri

    0 paylaşım
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Gazze’de İnsani Güvenliğin Çöküşü: Sistematik Hedef Alma ve Meşruiyet Krizi

    0 paylaşım
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Güney Asya Ekonomi-Politiği: Çin-Pakistan-Afganistan İlişkileri

    0 paylaşım
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Bilime Yön Verenler: Nobel Ödüllü Müslüman Bilim İnsanları

    0 paylaşım
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Hanzala’ya Yapılan Müdahale: Uluslararası Sularda Sivil Bir İnisiyatifin Zorla Durdurulması

    0 paylaşım
    Paylaşım 0 Tweet 0

Platform: Müslüman Dünyanın Gündemi, Müslüman toplumların fikrî, siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel gündemlerini takip ve tahlil edip Müslüman dünyaya dair güncel ve özgün perspektifler sunmayı amaçlayan bir yayın organı olarak İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı bünyesinde kurulmuştur.

  • SAYILAR
  • ANALİZLER
  • HABERLER
  • SÖYLEŞİLER
  • DÜNYADAN SESLER
  • platform@ilke.org.tr
  • (0216) 310 43 18
  • Aziz Mahmut Hüdayi Mah. Türbe Kapısı Sk. No: 13 Üsküdar, İstanbul
Instagram X-twitter

2025 @ PLATFORM bir İLKE Vakfı kuruluşudur. Tüm hakları saklıdır. 

Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Analizler
  • Haberler
  • Söyleşiler
  • Dünyadan Sesler