Platform
  • English
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • PLATFORM
  • HABERLER
    İLKE Agenda: Muzzammil Ayyub Thakur ile Keşmir’in “Filistinleştirilmesi”

    İLKE Agenda: Muzzammil Ayyub Thakur ile Keşmir’in “Filistinleştirilmesi”

    İLKE Agenda: Muzzammil Ayyub Thakur ile Keşmir’in “Filistinleştirilmesi”

    The Platform Talks: Kinda Hawasli ile 8 Aralık Sonrası Suriye

    İLKE Agenda: Muzzammil Ayyub Thakur ile Keşmir’in “Filistinleştirilmesi”

    The Platform Talks: Azzam Tamimi ile 7 Ekim Sonrası Filistin

    Filistin Sempozyumu: Filistin ve Küresel İlişkilerin Geleceği

    Filistin Sempozyumu: Filistin ve Küresel İlişkilerin Geleceği

    Filistin Sempozyumu: Filistin ve Küresel İlişkilerin Geleceği

    Müslüman Dünyada Çağdaş Düşünce Konferansı’nda buluşuyoruz!

    İLKE Agenda: Muzzammil Ayyub Thakur ile Keşmir’in “Filistinleştirilmesi”

    İLKE Agenda: Gazze Soykırımı Günlerinde Aktivizm ve İslamofobi

    Filistin Sempozyumu: Filistin ve Küresel İlişkilerin Geleceği

    Müslüman Dünyada Çağdaş Düşünce Konferansı

    Filistin Sempozyumu: Filistin ve Küresel İlişkilerin Geleceği

    Dr. Jonathan Brown “İslam’ın Siyahiliğe ve Köleliğe Yaklaşımı” adlı seminer gerçekleştirdi.

  • ANALİZLER
    • Hepsi
    • Düşünce
    • Eğitim
    • Ekonomi
    • Enerji ve Çevre
    • Göç
    • Medya, Kültür ve Sanat
    • Temel Hak ve Özgürlükler
    • Toplumsal Meseleler
    Gazze’de Soykırımın Psikolojik Yansımaları: Süreğen Travma, Sumud ve ‘Uzak Şahitler’

    Gazze’de Soykırımın Psikolojik Yansımaları: Süreğen Travma, Sumud ve ‘Uzak Şahitler’

    Din, Kimlik ve Siyaset: Amerikalı Müslümanların Yaklaşan Krizi

    Din, Kimlik ve Siyaset: Amerikalı Müslümanların Yaklaşan Krizi

    Rusya Özerkliğinde Müslüman Topluluklar: Kimliğin Sürekliliği ve Yeni Dönüşümler

    Rusya Özerkliğinde Müslüman Topluluklar: Kimliğin Sürekliliği ve Yeni Dönüşümler

    Güney Afrika’nın Temsiliyetinin Reddi Üzerinden İsrail’in Temsiliyet Reddinin Değerlendirilmesi

    Güney Afrika’nın Temsiliyetinin Reddi Üzerinden İsrail’in Temsiliyet Reddinin Değerlendirilmesi

    Mezhebi, Toplumsal ve Siyasi Kimlik Krizi Arasında 8 Aralık’tan Bugüne Suriyeli Dürziler

    Mezhebi, Toplumsal ve Siyasi Kimlik Krizi Arasında 8 Aralık’tan Bugüne Suriyeli Dürziler

    Trump ve Netanyahu’nun Hezeyanları: Tahakküm Planlarının Çatışmayı Tetikleyen Boyutları

    Trump ve Netanyahu’nun Hezeyanları: Tahakküm Planlarının Çatışmayı Tetikleyen Boyutları

  • SÖYLEŞİLER
    Sandıktan Sokağa: Tanzanya’da Seçim Sonrası Yükselen Toplumsal Dalga

    Sandıktan Sokağa: Tanzanya’da Seçim Sonrası Yükselen Toplumsal Dalga

    Müslüman Nüfusa Karşı Güvenlikleştirme

    Müslüman Nüfusa Karşı Güvenlikleştirme

    Filistinli Yönetmen Nevres Salih’le Söyleşi

    Filistinli Yönetmen Nevres Salih’le Söyleşi

    Çin’de Bir Hattat: Haji Noor Deen

    Çin’de Bir Hattat: Haji Noor Deen

    IGMG Başkanı Kemal Ergün: Avrupa Artık Müslümanların Vatanı Olmuştur

    IGMG Başkanı Kemal Ergün: Avrupa Artık Müslümanların Vatanı Olmuştur

    Gurbet Hikayeleri

    Gurbet Hikayeleri

    Göçü Yönetmek: Dr. Mehmet Köse’yle Söyleşi

    Göçü Yönetmek: Dr. Mehmet Köse’yle Söyleşi

    İstanbul’daki Uluslararası Öğrencilerle Söyleşi

    İstanbul’daki Uluslararası Öğrencilerle Söyleşi

    Zaytuna College Lisansüstü Eğitim Dekanı Maşuk Yamaç’la Söyleşi

    Zaytuna College Lisansüstü Eğitim Dekanı Maşuk Yamaç’la Söyleşi

  • DÜNYADAN SESLER
    VOICES FROM THE MUSLIM WORLD | DR. ADEEL MALIK

    VOICES FROM THE MUSLIM WORLD | DR. ADEEL MALIK

    Voices from the Muslim World | Sari Hanafi (with Turkish subtitles)

    Voices from the Muslim World | Sari Hanafi (with Turkish subtitles)

    Voices from the Muslim World | Ovamir Anjum

    Voices from the Muslim World | Ovamir Anjum

    VOICES FROM THE MUSLIM WORLD | DR. YASIR QADHI

    VOICES FROM THE MUSLIM WORLD | DR. YASIR QADHI

  • SAYILAR
  • VERİTABANI
    • Hepsi
    • Hareketler
    • Kurumlar
    • Şahsiyetler
    Pak-Türk Maarif

    Pak-Türk Maarif

    İslam Vakfı

    İslam Vakfı

    Avrupa Fetva ve Araştırma Konseyi

    Avrupa Fetva ve Araştırma Konseyi

    Tokyo Camii ve Diyanet Türk Kültür Merkezi

    Tokyo Camii ve Diyanet Türk Kültür Merkezi

  • PLATFORM
  • HABERLER
    İLKE Agenda: Muzzammil Ayyub Thakur ile Keşmir’in “Filistinleştirilmesi”

    İLKE Agenda: Muzzammil Ayyub Thakur ile Keşmir’in “Filistinleştirilmesi”

    İLKE Agenda: Muzzammil Ayyub Thakur ile Keşmir’in “Filistinleştirilmesi”

    The Platform Talks: Kinda Hawasli ile 8 Aralık Sonrası Suriye

    İLKE Agenda: Muzzammil Ayyub Thakur ile Keşmir’in “Filistinleştirilmesi”

    The Platform Talks: Azzam Tamimi ile 7 Ekim Sonrası Filistin

    Filistin Sempozyumu: Filistin ve Küresel İlişkilerin Geleceği

    Filistin Sempozyumu: Filistin ve Küresel İlişkilerin Geleceği

    Filistin Sempozyumu: Filistin ve Küresel İlişkilerin Geleceği

    Müslüman Dünyada Çağdaş Düşünce Konferansı’nda buluşuyoruz!

    İLKE Agenda: Muzzammil Ayyub Thakur ile Keşmir’in “Filistinleştirilmesi”

    İLKE Agenda: Gazze Soykırımı Günlerinde Aktivizm ve İslamofobi

    Filistin Sempozyumu: Filistin ve Küresel İlişkilerin Geleceği

    Müslüman Dünyada Çağdaş Düşünce Konferansı

    Filistin Sempozyumu: Filistin ve Küresel İlişkilerin Geleceği

    Dr. Jonathan Brown “İslam’ın Siyahiliğe ve Köleliğe Yaklaşımı” adlı seminer gerçekleştirdi.

  • ANALİZLER
    • Hepsi
    • Düşünce
    • Eğitim
    • Ekonomi
    • Enerji ve Çevre
    • Göç
    • Medya, Kültür ve Sanat
    • Temel Hak ve Özgürlükler
    • Toplumsal Meseleler
    Gazze’de Soykırımın Psikolojik Yansımaları: Süreğen Travma, Sumud ve ‘Uzak Şahitler’

    Gazze’de Soykırımın Psikolojik Yansımaları: Süreğen Travma, Sumud ve ‘Uzak Şahitler’

    Din, Kimlik ve Siyaset: Amerikalı Müslümanların Yaklaşan Krizi

    Din, Kimlik ve Siyaset: Amerikalı Müslümanların Yaklaşan Krizi

    Rusya Özerkliğinde Müslüman Topluluklar: Kimliğin Sürekliliği ve Yeni Dönüşümler

    Rusya Özerkliğinde Müslüman Topluluklar: Kimliğin Sürekliliği ve Yeni Dönüşümler

    Güney Afrika’nın Temsiliyetinin Reddi Üzerinden İsrail’in Temsiliyet Reddinin Değerlendirilmesi

    Güney Afrika’nın Temsiliyetinin Reddi Üzerinden İsrail’in Temsiliyet Reddinin Değerlendirilmesi

    Mezhebi, Toplumsal ve Siyasi Kimlik Krizi Arasında 8 Aralık’tan Bugüne Suriyeli Dürziler

    Mezhebi, Toplumsal ve Siyasi Kimlik Krizi Arasında 8 Aralık’tan Bugüne Suriyeli Dürziler

    Trump ve Netanyahu’nun Hezeyanları: Tahakküm Planlarının Çatışmayı Tetikleyen Boyutları

    Trump ve Netanyahu’nun Hezeyanları: Tahakküm Planlarının Çatışmayı Tetikleyen Boyutları

  • SÖYLEŞİLER
    Sandıktan Sokağa: Tanzanya’da Seçim Sonrası Yükselen Toplumsal Dalga

    Sandıktan Sokağa: Tanzanya’da Seçim Sonrası Yükselen Toplumsal Dalga

    Müslüman Nüfusa Karşı Güvenlikleştirme

    Müslüman Nüfusa Karşı Güvenlikleştirme

    Filistinli Yönetmen Nevres Salih’le Söyleşi

    Filistinli Yönetmen Nevres Salih’le Söyleşi

    Çin’de Bir Hattat: Haji Noor Deen

    Çin’de Bir Hattat: Haji Noor Deen

    IGMG Başkanı Kemal Ergün: Avrupa Artık Müslümanların Vatanı Olmuştur

    IGMG Başkanı Kemal Ergün: Avrupa Artık Müslümanların Vatanı Olmuştur

    Gurbet Hikayeleri

    Gurbet Hikayeleri

    Göçü Yönetmek: Dr. Mehmet Köse’yle Söyleşi

    Göçü Yönetmek: Dr. Mehmet Köse’yle Söyleşi

    İstanbul’daki Uluslararası Öğrencilerle Söyleşi

    İstanbul’daki Uluslararası Öğrencilerle Söyleşi

    Zaytuna College Lisansüstü Eğitim Dekanı Maşuk Yamaç’la Söyleşi

    Zaytuna College Lisansüstü Eğitim Dekanı Maşuk Yamaç’la Söyleşi

  • DÜNYADAN SESLER
    VOICES FROM THE MUSLIM WORLD | DR. ADEEL MALIK

    VOICES FROM THE MUSLIM WORLD | DR. ADEEL MALIK

    Voices from the Muslim World | Sari Hanafi (with Turkish subtitles)

    Voices from the Muslim World | Sari Hanafi (with Turkish subtitles)

    Voices from the Muslim World | Ovamir Anjum

    Voices from the Muslim World | Ovamir Anjum

    VOICES FROM THE MUSLIM WORLD | DR. YASIR QADHI

    VOICES FROM THE MUSLIM WORLD | DR. YASIR QADHI

  • SAYILAR
  • VERİTABANI
    • Hepsi
    • Hareketler
    • Kurumlar
    • Şahsiyetler
    Pak-Türk Maarif

    Pak-Türk Maarif

    İslam Vakfı

    İslam Vakfı

    Avrupa Fetva ve Araştırma Konseyi

    Avrupa Fetva ve Araştırma Konseyi

    Tokyo Camii ve Diyanet Türk Kültür Merkezi

    Tokyo Camii ve Diyanet Türk Kültür Merkezi

Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
Platform
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
Anasayfa Analizler

Yükseköğretimde Reformu Yeniden Düşünmek

Ayşe Nur Höcük by Ayşe Nur Höcük
25 Mart 2024
in Analizler, Eğitim
A A
0
Rethinking Reform in Higher Education
Share on FacebookShare on Twitter

Ziauddin Sardar & Jeremy Henzell-Thomas, Rethinking Reform in Higher Education, London, 2017.

Hemen her şeyin hızlı bir değişime uğradığı 21. yüzyılda eğitim ve bilgi üretiminin en az geçmiş dönemler kadar önem arz ettiği şüphe götürmez bir gerçektir. Gerek bireylerin kişisel gelişimleri gerekse toplumların aldıkları istikamet büyük oranda eğitim sistemlerinin kalitesine ve işleyişine bağlı olmaktadır. Ayrıca küreselleşmeyle birlikte bilgi üretimi aşamasında da bir modernleşme, batılılaşma ve standartlaşmaya yönelik bir eğilim vardır. Bu durum Müslüman toplumlarda Batılı ülkelerdeki gibi tamamen ahenk içinde olmamış ve toplumların kendi özgünlüğü içinde karmaşık bir reaksiyon uyandırmıştır.

Ziyaüddin Sardar ve Jeremy Henzell-Thomas’ın yazılarından derlenen Rethinking Reform in Higher Education – From Islamization to Integration of Knowledge (Yüksek Öğretimde Reformu Yeniden Düşünmek – İslamileşmeden Bilginin Üretilmesine) başlıklı eserde; bu tepkinin oluşumuna, güncel bilgi üretimi sisteminde İslamileşememe problemlerine ve reform hareketi için hangi yolların izlenmesi gerektiğine değinilmiştir. Eser temelde “Müslüman toplumların yükseköğretim kurumlarında (üniversite, çeşitli enstitüler vb. kurumlar) özgün, orijinal bilgi üretimi mümkün müdür?” sorusuna açıklayıcı cevaplar vermeye çalışmaktadır. 

Sardar tarafından yazılmış bir giriş mahiyetindeki “Mapping The Terrain” (Araziyi Haritalandırmak, Konunun Sınırlarını Çizmek) başlıklı ilk bölümde yükseköğretim kurumlarındaki yetersizlikten, bozulmadan ve gerekli olan sistem değişikliğinden bahsedilmiştir. Michel Godet, eğitim sistemindeki güncel ve en büyük sorunları epistemolojik kriz, amaç belirsizliği, sistemin içeriğine ve organizasyonuna dair sorunlar, seçme sınavları, otorite ve kontrolde zorluklar olarak belirlemiştir. Bunlara ek olarak eğitim kalitesi ve öğretmenlerin yeterliği, işlevselliği, eğitim koşullarını etkileyen ekonomik ve sosyal etkilere de vurgu yapmıştır. Ayrıca, kapitalist sistem çarklarını bilgi üretim mekanizmalarından da uzak tutmamıştır. Özel üniversiteler ve özel okullar, bir nevi eğitimin pazarlandığı iş yerlerine dönmüştür.

Diğer yandan, “Skulason, yükseköğrenim ve reformu çevreleyen kafa karışıklığının temel sorununun, üniversitelerin ne işe yaradığını bilmemiz olduğunu söylemiştir” (Sardar & Thomas, 2017, s. 15). Tarih boyunca varlığını sürdüren eğitim kurumları, 19. yüzyıla gelindiğinde Avrupalı bilginlerce bir anlamsızlık, amaçsızlık boşluğuna sürüklenmiştir. Alman, İngiliz ve Fransız ekollerinde farklı amaçlarla tanımlansa da evrensel ve kapsayıcı bir sonuca ulaşılamamıştır.

Sardar, ortaya çıkan bilimler ve onları kuran toplumsal yapı ve fikirlere değinerek displinlerin “socially constructed” yani toplumsal üretim yoluyla oluştuğunu vurgular. Akılda tutmamız gereken önemli hususlardan biri bilginin hiçbir zaman bir boşlukta, insanlardan ayrılmış zamansız, mekânsız, tarihsiz bir bağlamda üretilmediğidir. Bilim her zaman içinde üretildiği kültürün ve dünya görüşünün değer yargıları, hareket sahaları ve varsayımları içine gömülüdür. Ancak uzun zamandır Batı’nın tekelinde üretildiği için doğal olarak Batı’nın dünya görüşünü yansıtır. Buna göre; Batı ve bunun dışında kalan diğer gelişmekte olan ve sömürgeleştirilmiş devletlerdeki en kesif ayrımlar, bilgi üretimi ve eğitim sistemleri yoluyla ortaya çıkmaktadır.

Batı ve bunun dışında kalan diğer gelişmekte olan ve sömürgeleştirilmiş devletlerdeki en kesif ayrımlar, bilgi üretimi ve eğitim sistemleri yoluyla ortaya çıkmaktadır.

“From Islamization to Integration of Knowledge” (İslamileşmeden Bilginin Bütünleşmesine) başlıklı ikinci kısımda Sardar “Yüksek öğretimde İslami reform nasıl gerçekleştirilir? Müslüman toplumlar ve Batılı modern yapı, bilimlerin oluşturulmasında nasıl karşı karşıya gelmiştir?” sorularına cevaplar arar. İlerleyen sayfalarda bu soruları ana hatlarıyla şu şekilde yanıtlar (Sardar & Thomas, 2017, s.126):

Daha evrensel anlamda bütüncül eğitimden bahsediyoruz. Amacımız çalışma planında ana hatlarıyla belirtilen bilginin yaratımın yaşamın ve insanlığın evrensel bir çerçevede bütünleşik olarak algıladığı ilk ilkelere dayalı yeni bir paradigma oluşturmaktır. Bu nedenle ileriye giden yolun bütünleştirici, kapsayıcı ve ötekini kucaklamayı içeren yeni bir bilinç tarzı olduğunun farkına vararak mevcut paradigmalara ve modellere bağlılığın ötesine geçmeyi amaçlıyoruz.

Ayrıca bu bölümde alt metin olarak sık sık verilen bir “birlik” mesajı vardır. Bilimlerde bilgi-değer, nicel-nitel gibi; sosyal hayatta da modern-geleneksel, dinî-seküler gibi zıtlıklar ve ikiliklerden bahsedilebilir. Batı sistemi, işleyişini sürdürebilmek için aynılaşmış toplumsal ve hatta bilimsel yapılara ihtiyaç duyduğu gibi ayrılık ve farklılıklara müsamaha göstermez. Fakat, İslami eğitim reformunda zıtlıklar, zenginlik addedilir. İnsanları, çalışmalarını ve ilimlerini “ben ve öteki” olarak ayrıştırmadan bugün ve yarının aynı atmosfer altında paylaşıldığını vurgular. Yani teknolojik anlamda devam eden ve edecek olan gelişmeler sadece Batı’yı değil, tüm insanlığı ilgilendirecektir. Bu nedenle yükseköğretim kurumlarının, ötekiyi dışlamadan evrensel iyilik, güzellik ve iyileşmenin temele alındığı yenilikçi bir paradigma benimsemesi elzemdir. Diğer bir deyişle “İslam medeniyetini bir insan medeniyeti olarak görmemiz gerekiyor” (Sardar & Thomas, 2017, s. 132).

İslam medeniyetini bir insan medeniyeti olarak görmemiz gerekiyor.

“The Integration We Seek” (Aradığımız Entegrasyon) başlıklı kitabın üçüncü bölümünde Jeremy Henzell-Thomas anlam katmanlarının açılıp yeniden örülmesiyle ilgili bir öngörüyle giriş yapar. Batı’nın küreselleşen bir anlatıyla yüceltilmesi diğer yandan Batı karşıtlığını simgelemek için geleneksel değerleri ve metodolojileri aşırı savunma ve körü körüne bağlanma yanılgısını da doğurmaktadır. Modernitenin gösterişli araçları olmasa bile asli değerlerini kaybeden toplumlar yozlaşmaya yine de engel olamayacaklardır. Thomas, kültürel değerlerin hiçbir çaba gösterilmeden pasif bir şekilde alınmasına karşı çıkar ve ekler: “Modern Batı’yı geri kalmış ötekiyle karşı karşıya getiren yorgun tartışmayı geride bırakmalı ve Aydınlanmanın katı özeleştiri idealini yeniden kazanmalıyız” (Sardar & ve Thomas, 2017, s. 148).

“Fuad” terimi bu bölümde sıkça zikredilerek genişletilmiş disiplinler yaklaşımında sadece insanın rasyonel kısmına değil aynı zamanda kalp ve akıl birliğinin de ehemmiyeti ortaya konulmuştur. Herkesçe bilinir ki bir üniversite özgünlük, yaratıcılık, hayal gücü, sosyal sorumluluk, risk alma meziyetlerini öğretmelidir. Fakat bunların yanı sıra bağımsız düşünebilmek, ötekine yalnızca diyalog ve iletişim yoluyla değil, gerçek bir ilgi ve derin bir nezaketle ulaşabilen açık kalp ve zihin genişliğine ve anlayışına erişebilmek de müfredat tarafından sağlanmalıdır. Bu hususta öğreticiler, bilgi aktarımının ötesinde ruh yetiştiriciliği ve öğrencilerin karakter gelişiminde de etkin rol almalıdırlar.

Henzell-Thomas, kaleme aldığı “Towards a Language of Integration” (Entegrasyon Diline Doğru) başlıklı metinle kitaba son verir. Başlıktan da anlaşılacağı üzere, bu kısmın ana temasını dil ve hemen ardından bununla ilgili olarak milletlerarası farklı dillerin oluşturduğu anlamsal-kavramsal zenginlik ve insani değerleri önceleyen yeni paradigmalara duyulan ihtiyaç oluşturmaktadır.

İslami reform, sahte kesinliğin sabitliğinden ve kuruluğundan çıkış için diyalektiğin sınırlarını yeryüzüyle sınırlandırmayan paradigmalar vadeder. “Müslüman toplumlarda eğitim canlandırılması için bilginin entegrasyonu konusunda yeni ve dinamik bir söylemi harekete geçirmek için ufuk açıcı bir dil olarak en iyi tanımlanabilecek dili bulmak, niyetimizin ayrılmaz bir parçasıdır” (Saddar & Thomas, 2017, s. 178.). Ayrıca, Batı anlam tekelciliğine karşı reformasyona duyulan ihtiyaç sadece Doğu ve Müslüman toplumlarında hissedilmez. Batılı bilim insanları dahi artan teknolojik gelişmelerin ortaya çıkardığı sorunlar ile doğa ve insanın tahribatlarının görünürlüğünün artması neticesinde sürdürülebilir, insanlığın ontolojik ve fiziksel varlığına saygılı yeni anlam alanlarına gereksinim duymaktadır.

Özetle denilebilir ki Sardar ve Thomas yazılarıyla eğitim sisteminin üst basamaklarındaki sorunların İslami anlamda yeniden düşünülmesinin gerekliliklerini sunar. Problemleri bir mantık dizgesi içerisinde sosyal ve teknik elemanlarıyla teşhis ederler ve bütüncül bir açıdan reform adımları açıklarlar. Bir noktada bu yazılar modern dünyada sıkışıp kalmış ilim insanlarının ve adaylarının aksiyon planını aydınlatması açısından ayrıca kıymetlidir. Diğer yandan Batılılaşmış ve küreselleşmiş bir çarkta herkes için bir varlık alanı açmaktadır. Yaşamın temeli ve devamlılığı eğitimden geçmekte; eğitim ise hayatın değer yargılarını beslemektedir. Bu açıdan, birbirine içkin döngüsel bir yapı vardır.

Ayşe Nur Höcük

Ayşe Nur Höcük

Boğaziçi Üniversitesi Sosyoloji lisans öğrencisidir.

Related Articles

Gazze’de Soykırımın Psikolojik Yansımaları: Süreğen Travma, Sumud ve ‘Uzak Şahitler’
Analizler

Gazze’de Soykırımın Psikolojik Yansımaları: Süreğen Travma, Sumud ve ‘Uzak Şahitler’

17 Kasım 2025
Din, Kimlik ve Siyaset: Amerikalı Müslümanların Yaklaşan Krizi
Analizler

Din, Kimlik ve Siyaset: Amerikalı Müslümanların Yaklaşan Krizi

17 Kasım 2025
Rusya Özerkliğinde Müslüman Topluluklar: Kimliğin Sürekliliği ve Yeni Dönüşümler
Analizler

Rusya Özerkliğinde Müslüman Topluluklar: Kimliğin Sürekliliği ve Yeni Dönüşümler

12 Kasım 2025
Güney Afrika’nın Temsiliyetinin Reddi Üzerinden İsrail’in Temsiliyet Reddinin Değerlendirilmesi
Analizler

Güney Afrika’nın Temsiliyetinin Reddi Üzerinden İsrail’in Temsiliyet Reddinin Değerlendirilmesi

11 Kasım 2025
Mezhebi, Toplumsal ve Siyasi Kimlik Krizi Arasında 8 Aralık’tan Bugüne Suriyeli Dürziler
Düşünce

Mezhebi, Toplumsal ve Siyasi Kimlik Krizi Arasında 8 Aralık’tan Bugüne Suriyeli Dürziler

11 Kasım 2025
Trump ve Netanyahu’nun Hezeyanları: Tahakküm Planlarının Çatışmayı Tetikleyen Boyutları
Analizler

Trump ve Netanyahu’nun Hezeyanları: Tahakküm Planlarının Çatışmayı Tetikleyen Boyutları

4 Kasım 2025
  • Bilime Yön Verenler: Nobel Ödüllü Müslüman Bilim İnsanları

    Bilime Yön Verenler: Nobel Ödüllü Müslüman Bilim İnsanları

    0 paylaşım
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Sandıktan Sokağa: Tanzanya’da Seçim Sonrası Yükselen Toplumsal Dalga

    0 paylaşım
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • İsrail’in Doha Saldırısı: Arabuluculuk, Körfez Güvenliği ve Güç Dengeleri

    0 paylaşım
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Mezhebi, Toplumsal ve Siyasi Kimlik Krizi Arasında 8 Aralık’tan Bugüne Suriyeli Dürziler

    0 paylaşım
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Gazze’de İnsani Güvenliğin Çöküşü: Sistematik Hedef Alma ve Meşruiyet Krizi

    0 paylaşım
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Esma Biltaci

    0 paylaşım
    Paylaşım 0 Tweet 0

Platform: Müslüman Dünyanın Gündemi, Müslüman toplumların fikrî, siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel gündemlerini takip ve tahlil edip Müslüman dünyaya dair güncel ve özgün perspektifler sunmayı amaçlayan bir yayın organı olarak İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı bünyesinde kurulmuştur.

  • SAYILAR
  • ANALİZLER
  • HABERLER
  • SÖYLEŞİLER
  • DÜNYADAN SESLER
  • platform@ilke.org.tr
  • (0216) 310 43 18
  • Aziz Mahmut Hüdayi Mah. Türbe Kapısı Sk. No: 13 Üsküdar, İstanbul
Instagram X-twitter

2025 @ PLATFORM bir İLKE Vakfı kuruluşudur. Tüm hakları saklıdır. 

Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Analizler
  • Haberler
  • Söyleşiler
  • Dünyadan Sesler